Portfolio

Project bekijken / 3D in het KCC

Casusgestuurde e-learning voor KCC-medewerkers ter voorbereiding op nieuwe taken van gemeenten in het sociaal domein.

 

Website
Datum
22 dec 2014
Terug

Voorbereid op nieuwe klantvragen

Per 1 januari 2015 krijgen gemeenten nieuwe taken op het gebied van zorg, welzijn, jeugd en participatie. Voor KCC-medewerkers betekent dit dat zij nieuwe vragen zullen krijgen en mensen met deze vragen adequaat moeten kunnen doorverwijzen.

De e-learning is verdeeld in drie delen:

Wat zijn de drie decentralisaties?
Wat betekenen de drie decentralisaties voor het KCC?
Hoe gaat het in mijn gemeente?

Voor het laatste onderwerp bieden we maatwerk per gemeente.

Kenmerken:
Alleen relevante informatie
Veel praktijkvoorbeelden
Check je inzicht met behulp van casuïstiekvragen

Inzetbaarheid

Sociaal >< Individueel



Werkplek >< Klassikaal



Continu >< Korte impuls



Autonoom >< Directief



Deze casusgestuurde e-learning ontwikkelden wij in samenwerking met Publicontact.  Publicontact is specialist in klantcontact bij overheden. Zij zien straks veel vragen afkomen op KCC-medewerkers bij gemeenten door de decentralisatie van taken van rijksoverheid naar gemeenten. 

Samen hebben we gekozen voor casusgestuurde e-learning zodat deelnemers vragen van klanten leren herkennen en naar de juiste plek weten door te verwijzen. Publicontact ontwikkelde de casuïstiek en Ampersand leeromgeving.

Deelnemers kunnen zelfstandig en in de gewenste volgorde de e-learningmodules doornemen. Alle informatie is rijk gelardeerd met videos en praktijkvoorbeelden.

Voor iedere gemeente kan materiaal op maat worden toegevoegd. Bijvoorbeeld informatie over de wijze waarop de nieuwe regelgeving in die gemeente is vormgegeven, belschema's en formulieren.

Dit programma is bedoeld voor KCC-medewerkers van gemeenten. Het is mogelijk een spin-off te maken voor andere doelgroepen die met deze materie in aanraking komen.